Aku bosan sangat ari ni, kelas memang takde..aku cuba2 buka video kisah mutaffifin..tapi tak faham sangat, yang peliknya time tengok video boleh pulak aku terlayang kejap..hampeh, buat pengetahuan korang video ni dalam bahasa arab, tu yang ngantuk. Minggu depan dah nak hantar. Jadi dalam keadaan separa sedar aku terhasilkan satu puisi (ntah bole anggap puisi ke?)…Aku bagi tajuk ‘AKU TERAMAT BOSAN’

Biar apa orang nak kata

Aku bebas buat apa saja

Jangan ditanya itu dan ini

Yang penting aku tahu

yang mana betul yang mana salah

Aku bosan hidup begini

Asyik tunggu dan lihat

Menunggu bulan jatuh keriba

Laksana pungguk meroyan gila

Itulah kita yang digelar manusai

Lebih tepat rumpun yang

Kononnya bertatasusila penuh beradat bertimpuh bersila

tidak tahu bangun sudah terjatuh

Sudah terhantuk baru terngadah

Menanti tangan menghulur simpati

Oh! sungguh menjemukan

Kalau bisa aku terbang

Usahkan awan akan ku tawan

Usahkan laut aku layari

Bahkan seluruh pelusuk di kutub sana

Akan ku jajah akan ku peluk

Itu kalau aku mampu

itu kalau aku dan kamu sedar

Akan ku corak tangan pemimpin

Akan ku bentuk tangan yang dipimpin

Tapi itu kalau kita semua sedar

Kesudahan alam ini penuh helah petaka

Disulam dengan benang kelenaan

Sungguh…

Payah untuk dimengerti

Apa itu sebenarnya dunia

Realitinya yang penuh tangisan sengsara

Oh! membosankan, meloyakan

Aku teramat bosan….

ZZZzzzzz…ZZZ…zzz…ZZZ…

akhirnya kau terjelepuk tertidur depan komputer…selamt petang semua

Wassalam..