Aku: Benci lah..

Hati aku: Padan muka ko. Sebelum ni asyik nak enjoy jer. Pelajaran dan assigment ko pandang enteng

Aku: Ala..aku bajet boleh siaplah sebelum abis sem ni, tapi aku tersalah bajet pula..

Hati aku: aku taulah ko ni spesis yang suka tangguhkan kerja, tak perlu nafikan lagi. Aku lebih kenal siapa diri ko sebenar

Aku: Ok, aku mengaku bersalah..tapi, tolong jangan nak tunding jari kepada aku lagi. Sekarang tolong selesaikan masalah aku pula

Hati aku:Ohhh..aku  tidak masuk campur..

Aku: Ala..please..tolonglah kau..

Hati aku: Dulu berkali-kali aku nasihatkan supaya jangan terlalu leka. Tapi, kau buat ‘derk’ je dengan aku.

Aku: OK..

Hati aku: Sekarang lu pikir la sendiri..kata Nabil. Bukan ko suka sangat ke dengan mamat ni?

Aku: Benci betul ko ni..blah la lu..

Hati aku: Aku blah la nihh..

Moral: aku tertekan oleh bebanan tugasan!!! Jangan cuba macam perangai aku, suka tangguhkan kerja, akhirnya…aku yang merana..hampeh! salah sendiri le tu. Serve your right!!!

Jadi pelajar yang berjiwa kental, positif, rajin dan optimistik, ok.