Salam semua..

Yuhuuuu…

I’m free now. Tidak perlu bergegas ke kuliah pagi. Tidak perlu bersengkang mata menyiapkan kerja last minute. Tidak perlu bertekak untuk tugasan kumpulan. Tidak perlu bangun pagi-pagi buta. Aku cuti belajar sekarang.

Tetapi…ada lagi yang belum selesai. Cutiku diganggu-gugat oleh aktiviti yang disusun oleh pihak fakulti, abang aku dan adik aku.

Esok dan Ahad aku dan rakan-rakan diwajibkan menghadiri kursus industri untuk praktikal. Petang ahad aku terpaksa bergegas balik ke Kajang, abang sulung aku buat rumah terbuka. Kurang kaki tangan, jadi aku di import sebagai kaki dan tangan membantu apa yang patut.

Isnin aku perlu balik ke Melaka. Adik aku paksa ikut dia. Tensi. Kenapa? berbakul-bakul alasan dia bagi kat aku. Dan dalam keadaan terpaksa aku terpaksa turutkan. Aku akan berada di Melaka sehingga hari Rabu.

01  hingga 02 November aku diwajibkan mengikuti bengkel kewartawanan yang disusun oleh pihak fakulti. Dua hari bagiku sungguh menyeksakan. Harap-harap bengkel itu berguna untuk aku.

Jadi bila masa aku nak selesaikan hutang tesis dan projek seminar yang masih terbengkalai? Study week? Maknanya aku tidak dapat study sebelum exam. Aku perlu mengemas kinikan nota-nota aku.

Hmm..tanggungjawab, terpaksa dan suka-suka?

Wassalam..