Pertemuan pertama setelah kami berpisah pada bulan Ogos lalu, apabila masing-masing telah mengenggam segulung ijazah. Pertemuan dibuat kerana hendak menghadiri majlis perkahwinan seorang sahabat. Seminggu sebelum pergi aku sungguh tidak sabar untuk bertemu kawan-kawan lama. Tidak sabar untuk menatap wajah teman-teman. Berharap agar pertemuan itu antara satu kenangan yang terselit dalam album kegembiraan. Tapi, bukan seperti yang diharapkan.

Pilihan. Kalau diberi pilihan seperti tidak ingin mengingat kembali. Terguris sedikit dek masa. Huhh..maaf teman-teman.

Petang, kira-kira 7.00 malam, perpisahan buat kali kedua di antara kami terjadi lagi. ya, aku harap itu perpisahan terakhir, biarpun peristiwa hari itu meninggalkan kesan mendalam pada aku.

Amat rindukan mereka. Sungguh.

Apa yang pasti perpisahan kami bukan diakhiri dengan salam kemanisan. Ya, biar aku cuba tipu mereka, tapi aku tidak boleh tipu diri sendiri. Sedih kerana aku cuba berterus terang. Tapi ia melukai aku sendiri..isk..isk..

Well, kawan-kawan, kita semakin berubah. Faktor masa, sekeliling dan diri sendiri mempengaruhi kita. Semakin jauh. Itu aku rasakan.

Hmm..apa-apa pun, secara keseluruhan pertemuan itu bukan seperti yang aku harapkan. Terkilan.