Salam… Sudah lima hari bercuti. Teringin memasukkan entri ke dalam blog. Tapi sebelum itu, TERIMA KASIH ALLAH, kerana memberi peluang kepada aku mengecapi hari lahir ke-24 pada 25 Disember baru-baru ini. Sungguh indah nikmatMU itu. Alhamdulillah, aku diberi kesempatan menyambut hari lahirku bersama keluarga. Paling best, semua kawan-kawan mengingati hari bermakna ini. Thanks guys for ur all wishes..really appreciate it. Berbagai-bagai mesej aku terima. Mendoakan umur ku berpanjangan, sukses dalam hidup, dimurahkan rezeki dan dirahmati Allah. Mesej paling menggelikan hati aku adalah mesej dari sahabat sekolah rendah aku berbunyi..

“Happy bdy, moga panjang umur, murah rezeki dan…bila ko kawin?”

Amboi..mentang-mentang la dia sudah kawin dan sedang mengandung anak sulung, aku pulak dikenakan balik.Hampeh ko.

Bila aku kawin?Susah nak jawab. Tunggu dan lihat sajalah. Nanti aku hantar kad jemputan.

Huhh..cuti lima hari aku berkesempatan balik Melaka. Dan teka apa berlaku?? Berat. Aku ingin sangat mahu luah segala kepayahan. Juga bebanan. Yang semua orang tidak mahu dengan, tidak peduli dan tidak ingin ambil tahu. Kerana masalah aku sungguh berat. Ya, maha berat bagi pandangan dan posisi seorang adik.

Tapi, tidak tahu dari mana harus mula dan kepada siapa. Tapi yang pasti, bukan sekadar meluah tapi aku perlu mencari jalan penyelesaian sebelum ia bertambah parah. Tapi bagaimana? Hm..cukup dewasakah aku sehinggakan Allah membuka mata aku untuk melihat yang khilaf ini. Mungkinkah aku mampu selesaikan perkara ini. Tidak tahu.