Although I surrounded by a million people,

but I still feel all alone,

I just wanna go home..I miss you all..I know..

I’ve got to go home

let me go home

I’m just to far from where you are

I wanna come home

And I feel just like I’m living someone else’s life

it’s like just stepped outside

 when everything going right

 

Sungguh rindu dengan keluarga di kampung. Kelmarin, kak Jie, called that my father involve an accident. Tersentak sekejap. Seingat aku, bapa bukan mat rempit, bawa motor macam keling dapat gaji. Menurut adik aku, bapa kalau bawa motor , kura-kura pun boleh kejar (haha..). jadi kenapa harus dia terlibat dalam kemalangan pula. Ini mesti salah oran lain.

Lutut berjahit dan bahu terseliuh. Kesian bapa. Masih trauma lagi, kata mak. Kata adik aku, kereta yang dilanggar bapa aku tak nak bertanggungjawab..isk..macam nak bagi flying kick je kat orang tu.

Macam ni ceritanya, oleh kerana bapa aku bawa motor terlalu slow (iyelah kawasan kampung, lagipun baru balik dari masjid bukan nak g mana pun), then sebuah kereta ni berhajat untuk memotong, sudah memotong break mengejut pulak. Hampeh..bapa aku pun terkejutlah dan tindakan spontan terus tertekan speedo dan terlanggar bontot kereta itu.

Bongok tul pemandu tu.

Nah, amik kau.

Geram, kalau kau depan mata aku korek  lubang idung kau tu, aku pancitkan tyre kereta kau yang break mengejut tu. Susahkan orang saja…kalau gian sangat nak melanggatr tu, langgar jelah tiang lamu ke, apa ker, ni bapa aku juga ko langgar. Hampeh.

Harus apa kau lakukan. Nak balik Sabah ke?~sigh~

Doaku untukmu, Bapa kesayangan, harus cepat sembuh, hilangkan trauma dan jangan pernah gentar untuk menunggang motor kembali. Lain kali kalau kena langgar, bapa maki hamun saja orang yang langgar itu, minta ganti rugi, tak pun bapa sepak jer muka dia kalau banyak cakap. Ida tau bapa mesti cakap..”tak apa, tak apa, sikit saja..”

Bapa kan terlalu rendah hati, lembut hati, baik hati, suka maafkan orang, selalu pandang dari sudut positif. Mestikah itu semua, sampai kita dipandang enteng?.  Ah..sudah, anakmu ini sudah tidak betul barangkali. haha..

Tidak apa, biar Allah saja balas perbuatannya ya. Jangan rawan, kerana tau Allah itu lebih menyayangi diri Bapa..

Serasa ingin saja kau berlari, balik ke rumah, bersama merasa kesakitan yang bapa aku alami. Apakan daya, bukan semua yang diminta akan dikabulkan. Dari jauh sahaja doa aku kirimkan.

I wanna go home…