Salam,

Hari ini trip-trip (olok-olok) jadi artis ya.

Hahaha..

Hari tu aku ada tengok Fuhhhh! di TV9, laaaamaaaa sudah…VT artis kena terjah dan kena selongkar beg tangan diorang. Spontan. Jadi artis kena reveal apa yang ada dalam handbag diorang. Fun!

Bila aku tengok, aku pun terfikir, perempuan, handbag macam poket doraemon, semua ada.

Terus teringat seorang member universiti aku. Dia selalu ada benda yang kita minta. Huhu..aku tak tahulah, kenapa dia rajin sangat mengangkut benda-benda tu. Memberatkan beg. Tapi, releaf betul kalau kita perlukan sangat benda tu, tiba-tiba dia ada..seperti glue (benda yang hanya budak sekolah rendah yang ada untuk subjek pendidikan seni)..(^_^)..cool!

Jadi, mari aku reveal apa yang ada dalam handbag..ehem..saya kan artis..ngehngeh…PANG!..nah amik sebijik untuk kembali normal. Jom sekodeng..jom..jom..

Benda yang MESTI ada dalam handbag saya ialah:

1) Buku nota kecil

—> amat penting, mesti ada, sebab aku kan suka berangan, mana tau masa lepak-lepak tunggu kawan ada terlintas difikiran sesuatu yang kau jarang-jarang alami…hehe..sebenarnya aku suka salin atau copy paste quote-quote yang menarik dari papan iklan kah, promosi kedai kah, even di dinding-dinding shopping complex..ngehngeh..<—-

2) Pen

—-> la, kalau da ada buku nota mesti ada pen nya kan. Jadi, kau ingat tulis guna jari <——

3) Payung

—–> sediakan payung sebelum hujan atau panas. biarpun sedikit annoying benda ni, but, stillllllll…you need it…:)

4) Pad

—–>hanya perempuan sahaja tahu, betapa pentingnya benda alah ini. Kalau bukan kita mungkin untuk kawan-kawan..pssstttt..semua handbag aku ada benda ni…hehe..<——–

5) Buku doa mini/zikir

—–> senang kalau dalam kesusahan, terus amik buku dan berdoa..hihi…mahu kill time baca zikir..so sweet…boleh buat menantu ni..hehe..<——-

6) Brooch

——> ya, aku bertudung, makanya pin tudung itu memang benda yang perlu ada, manatau pin tudung kita hilang atau patah, jadai ada pengganti…<—–

7) Vaselin

——> vaselin intensive care <———

8) Lubricating & rewetting drop

——-> Apa kobondonya tu jang?..hehe..tu bendanya ialah cecair untuk membasahkan mata jika terasa kering bagi si pemakai contact lens..huh..aku pun tak tau apa dipanggil..<——-

9) Gunting

——> ya, tak mampu beli spray, aku hanya bawa gunting dalam handbag sebagai senjata. Emmm…kamu ingat sempat tak aku capai gunting dalam bag time kena attack?hem?<——-

10) Lips Ice bebeh..

—–> walaupun aku ni bukan minah gedik yang selalu ber’touch up’ tapi lips ice ni memang aku guna..(^_^)…wink..wink..buat pengetahuan ada 3 lips ice dalam bag..hup!..<———

11) Kotak spec

—–> aku kan gila berlagak, kadang keluar rumah tak pakai spec atau lens..jadi merayap lah..hihi..si buta yang berlagak..jadi spec kena ada, takut apa-apa berlaku..cettttt!<——-

12) Perfume

——> mini perfume…still aku bukan perempuan elegen yang mahu sentiasa wangi..guna bila perlu je sayang…siapa tahu aku jumpa lelaki handsome di tengah jalan, boleh la cali-calit bagi wangi sikit..hehe..gedik jooooo..<——

Itu sahaja. Harus beli handbag yang besar. hihi…

Macam artis tak I?