Salam,

Rajab datang lagi.

Bukan si Rajab ok, ini bulan Rajab. Bulan paling dimuliakan di dalam Islam.

Rajab bermaksud kebesaran, keagungan dan kemuliaan. Nah, tahu sudah kan?hehe..sejujurnya, saya pun kurang mengambil berat fadhilatnya (bulan Rajab) ini dan bulan-bulan Islam lainnya. Sungguh tidak muslimat-kan saya..n_n..

Lepas tu kelmarin ada baca link di FB mengenai hadis palsu mengenai kebaikan dan fadhilat bulan Rajab, jangan asyik share tanpa mengetahui sumbernya dari mana.

Tapi yang ini saya baca dari sumber blog ini, saya copy dan paste dari blog ini pula, tuan tanah yang publish dalam blog beliau, terima kasih..^_^..

Amalan terbaik dalam bulan Rajab:

Puas 1 Hari: Seperti berpuasa 40 tahun dan mendapat keredhaan Allah serta syurga tertinggi.

Puasa 2 Hari: Mendapat kemuliaan besar daripada allah dan dilipatgandakan pahalanya.

Puasa 3 Hari: Dijauhkan dugaan dunia oleh Allah dijadikan sebuah parit panjang yang menghalangnya ke nereka.

Puasa 4 Hari: Diselamatkan daripada siksaan akhirat kelak serta fitnah Dajjal.

Puasa 5 Hari: Aman dari azab kubur.

Puasa 6 Hari: Dibangkitkan dari kubur dengan muka bercahaya.

Puasa 7 hari: Allah mengunci 7 pintu neraka jahanam baginya.

Puasa 8 Hari: Allah membuka pintu syurga baginya.

Puasa 9 Hari: Keluar dari kuburnya lalu menyeru “Laailahaillallah” dan tidak ditolak dia dari memasuki syurga.

Puasa 10 Hari: Allah memperkenankan semua permintaan dan hajatnya, dijadikan hamparan perhentian di titian Siratul Mustaqim setiap satu batu dan dijadikan 2 sayap untuk terbang seperti kilat di titian Siratul Mustaqim.

Fadhilat yang lain sila rujuk di blog tu ya..:)

Ini pula doa pada bulan Rajab:

DOA BULAN REJAB:
“Ya Allah, berkatilah kami pada bulan Rejab dan bulan Sya’aban serta sampaikanlah kami ke bulan Ramadhan. Aku bermohon keampunan Allah yang Maha Agung dan tiada Tuhan melainkan Dia, yang hidup, yang berdiri sendiri dan aku bertaubat kepada-Nya. Ya Allah, Engkaulah Tuhanku, tidak ada Tuhan yang patut disembah kecuali Engkau yang mencipta aku. Aku adalah hamba-Mu dan aku dalam genggaman-Mu. Aku dalam perjanjian (beriman dan taat) kepada-Mu sekadar kemampuan yang ada padaku. Aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan yang (mungkin) aku lakukan. Aku mengakui atas nikmat yang engkau berikan kepadaku dan mengakui dosa-dosaku. Kerana itu aku memohon keampunan-Mu dan sesungguhnya tiada yang dapat mengampuni dosa seseorang kecuali Engkau Ya-Allah.”

Wahai, saudara seagama ku, marilah kita mengimarahkan bulan ini ya..sama-samalah kita.

Amin.

Saya harap umur akan sampai pada bulan Ramadhan ini. ^_^