Salam,

Perlu, sangat perlu untuk saya dan kamu untuk bersyukur kepada Ilahi. Banyak perkara yang mewajibkan kita berterima kasih kepada Allah S.W.T. Syukur alhamdulillah.

1. Saya ada keluarga bahagia

My big family ever. I love you all with my heart.

My big family ever. I love you all with my heart.

Separuh daripada anak-anak buah yang pelbagai ragam..:)

Separuh daripada anak-anak buah yang pelbagai ragam..:)

Cute kan?nilah anak-anak buah yang jauh nun di Semenanjung..tapi itu tidak menghalang kami untuk saling mengasihi..makcik sayang kamu semua..:)

Cute kan?nilah anak-anak buah yang jauh nun di Semenanjung..tapi itu tidak menghalang kami untuk saling mengasihi..makcik sayang kamu semua..:)

Keluarga saya, keluarga besar, sangat besar dan meriah…^___^
Saya ada Mak dan Bapa yang outstanding gojes dan sangat mulia. Tanpa mereka entah apalah jadi kami adik beradik. Banyak budi dan jasa mereka terhadap saya dan adik beradik. Mereka sangat memahami, sangat cool dan penyayang.
Saya ada abang dan kakak yang baik, pengasih dan sangat membantu dikala susah. Saya ada 3 orang abang dan 3 orang kakak.
Saya ada 4 orang adik, 2 lelaki dan 2 perempuan.
Saya ada 10 orang anak saudara-yang-cute-comel-loteh-dan-penghibur. Betapa bertuahnya saya kan?. Syukur ya Allah.
Opppsss! belum termasuk ipar duai saya..abang ipar 3 orang, dan kakak ipar 2 orang..:P
Dulu masa sekolah rendah dan menengah Mak dan Bapa yang bertanggungjawab ke atas saya. Meningkat remaja masuk universiti turn akak dan abang menjaga saya, beri saya perbelanjaan semasa di universiti, jadi kaki dan tangan serta kenderaan yang saya perlukan. Hari ini saya masih bergantung pada mereka. Merekalah penunjuk dan teladan saya. Saya tidak tahu apa akan jadi kalau saya tidak ada mereka semua.
Syukur teramat ya Allah..:)
Seronok kan?

2) Saya mempunyai pekerjaan
Alhamdulillah, selepas saya habis belajar saya tidak menganggur sampai sekarang. Saya hanya bercuti rehat sahaja selama lebih 3 bulan (kunun..:)
Biarpun bukan kerjaya pilihan, tetapi syukurt tetap memberikan saya nafkah setiap bulan. Kerja pun bukan berat sangat. Duduk 9 jam di pejabat dan mengajar whatever you want…:P
Tapi saya happy! happy! happy!
Please, ya Allah! please give me a full gratitude on your fate..and I’ll try my best..syukur alhamdulillah.

3) Saya masih sihat walafiat

Ya, saya masih boleh naik Canopy Walk yang beribu kaki tinggi..ya itu kaki saya..:P

Ya, saya masih boleh naik Canopy Walk yang beribu kaki tinggi..ya itu kaki saya..:P

Saya masih boleh berjimba-jimba, berzumba-zumba, bersalsa (konon!). Ya, saya masih mampu makan sendiri, berjalan ke kedai sendiri membeli makanan, colgate, sabun mandi, masih mampu meningati resepi dan memasak, berupaya untuk mandi sendiri, pergi tandas tanpa bantuan orang lain, bernafas menggunakan hidung, makan menggunakan mulut, kencing secara normal dan masih boleh memakai pakaian sendiri serta mengemas tempat tidur sendiri. BUKAN dengan bantuan orang lain. BUKAN itu satu kewajipan untuk saya bersyukur?
Ya, saya teramat bersyukur.
Rasa malu jika kita rasa kita paling miskin, paling sakit, paling malang dan paling susah. Shame on you!

4) Saya ada kawan-kawan

My friends of MINE..<3

My friends of MINE..<3

Lucu..miss all friends and kind of gila things yang kami buat time di uni dulu..hai, dearest all..miss you'll a lot..

Lucu..miss all friends and kind of gila things yang kami buat time di uni dulu..hai, dearest all..miss you’ll a lot..

Nilah geng keras pergi dating selalu..Mair Ipa..you all awesome!

Nilah geng keras pergi dating selalu..Mair Ipa..you all awesome!

Ya, walaupun kadang kami tidak sefahaman, tapi itulah kawan kan?saya ada pelbagai ragam kawan, kawan dari sekolah rendah, menengah, uni dan terbaru di tempat kerja.
Syukur, merekalah pengganti ketika kita jauh daripada keluarga..:)
Saya masih boleh hang out dengan mereka, berjimba, lepak, makan-makan, gelak-tawa..semua kami kongsi bersama. Mereka yang bersama saya ketika saya maih belajar memahami hidup dan masih cuba untuk bersahabat dengan keperitan dan tipu helah manusia. Ya, merekalah yang menjadi buku panduan dan kamus perjalanan kehidupan saya. Ceeewwwaahhh! tak boleh blah ayat. Sila kalau mahu muntah!
Syukur..syukur…

5) Saya ada ‘boyfriend(s)’

Hahaha..melawak..saya ada BF yang selalu cari gaduh..ni hah..

Hahaha..nilah BF yang suka cari pasal..:P

Hahaha..nilah BF yang suka cari pasal..:P

Mereka berdualah make my day..:P

Mereka berdualah make my day..:P

Actually, there have a lot of things and circumstances that you can make as a reason to be thankful and grateful. The things that I mentioned above is actually four main things that every person has, right?

Starting today, I’ll learn to be grateful, which means, me and you can ‘MUHASABAH’ every day and listing all the good things that happen in a day and if you can, please do every day. Unconsciously, we will smile and be grateful .. believe me ..🙂

Syukur alhamdulillah…:)